Studie methodes
De verschillende studie methodesVoor veel leerlingen is het belangrijk om te leren hoe ze moeten leren. Dus het gebruik van een studiemethode is dan ook heel belangrijk om een structuur aan te brengen in het leren bij de leerlingen. Volgens een onderzoek van L. Ron Hubbard is het grootste struikelpunt voor veel leerlingen de afwezigheid van een structuur tijdens het leren. Dus een echte technologie over hoe je moet studeren is volgens hem erg belangrijk. Ook wij vinden dat het belangrijk is om dit mee te geven aan de leerlingen. Op deze manier leer je de kinderen ten eerste het vak dat ze volgen, maar verder ook een manier van leren die zij heel hun leven nog kunnen gebruiken. Ron Hubbard ontdekte de drie barrières tijdens het leren. Deze zijn hieronder te vinden:
Gebrek aan massa
De eerste is het gebrek aan een massa, dit betekent ook wel een tastbaar voorwerp. Dit verschilt natuurlijk per vak. Maar wanneer er bijvoorbeeld geleerd wordt over een computer of iets dergelijks, is het gewenst om dit dan ook in het echt te zien. Veel leerlingen vinden het namelijk lastig om iets van papier te leren en het daarna in de praktijk uit te voeren. Wanneer iets gelijk visueel uitgelegd wordt, letten de kinderen vaak beter op en is het ook een stuk duidelijker voor de leerlingen. Op deze manier gaan ze het beter begrijpen.
De te steile gradiënt
Dit betekent dat een leerling gelijk in het diepe gegooid wordt. Voordat er dieper in de theorie gegaan wordt, is het belangrijk dat alle leerlingen de basis theorie snappen. Wanneer dit niet zo is, wordt het erg verwarrend voor de leerlingen en haken vele snel af. Dit zorgt ook voor demotivatie omdat vele het simpelweg niet meer zullen begrijpen. Het is dus altijd belangrijk om eerst de basis goed uit te leggen voordat er dieper op een onderwerp wordt ingegaan.
Een woord dat verkeerd wordt begrepen
Als laatste is het belangrijk dat alle woorden duidelijk zijn voor de leerlingen. Hier ligt ook een stukje initiatief vanuit de leerlingen. Het is belangrijk dat de leerlingen alle woorden uit bijvoorbeeld een tekst goed begrijpen. Een docent kan hier op inspelen door alle moeilijke woorden uit een tekst te bespreken. Wanneer een woord niet goed begrepen wordt, kan de hele tekst die hierna komt ook verkeerd begrepen worden. Hierdoor kan het zijn dat een leerling de gehele tekst niet meer begrijpt en hier erg verward door wordt. Vanuit school is het dus belangrijk om op deze punten in te spelen en de leerlingen de juiste soort onderwijs te bieden. Op deze manier is het leuk voor de leerlingen om te leren en pakken ze het ook sneller op.